Úvod > Kluby > Tvoření, domácí práce, koníčky > Karlova Studánka den šestý

Karlova Studánka den šestý

(autor: Jindřiška, dne: 24.10.2014 09:59)
Bílá Opava, kočka

Člověk míní, pánbůh mění.
Po včerejších zkušenostech jsme se s Jožkou a Mirkou rozhodly, že si kávu a zákusek dopřejeme v kavárně Letních lázní. Máme smůlu. Z technických důvodů zavřeno. Přede dveřmi opuštěně stojí zapomenutá pivní sklenice. Co se dá dělat, musíme opět do cukrárny. Doufáme, že dnešní posezení bude bez problémů.
Ajaj! Lepší to nebude. Pan vedoucí osamocen kmitá za pultem, neví, co dřív. Obsluhovat, vařit kávy-čaje, mýt nádobí? Prodavačka se nedostavila do práce, prý se necítí dobře. Na jednu stranu ji chápu, ale kam se vytratil smysl pro zodpovědnost?
Jako včera si vystojíme frontu, špinavé nádobí odklidíme na vedlejší stolek a zkonzumujeme zákusky a kávičky. Cukrárna se na chvíli vyprázdnila. Pan vedoucí někomu říká do mobilu, že by pro něj měl nabídku. Shání zřejmě výpomoc. Je nám ho líto. Dvě domorodky přicházejí ze zahrádky a pouští se do mytí nádobí. Také se zapojujeme a přemísťujeme haldy použitého nádobí ze stolků na pult. Je třeba si pomáhat. Odcházíme s pocitem, že to ten človíček nemá vůbec lehké, včerejší nedostatky už jsme odpustily. Zítra odjíždíme, možná ještě zajdu, abych viděla, zda se mu podařilo nějakou pomocnici sehnat. Kéž by tomu tak bylo.
Pomalu kráčíme silnicí nahoru, vyhlížíme odbočku, po níž bychom se dostaly na stezku, vedoucí podél břehů Bílé Opavy. Zdařilo se. Nic se  nezměnilo, řeka je stále tak romantická jako před lety. Jen spadlých stromů přibylo. Přestože je už říjen, nacházím 3, slovy tři, borůvky. Chutnají sladce. Pěšinou místy teče voda, stromy jsou viditelně hodně podmáčené. Cítíme nebezpečí, mohly by spadnout a klepnout nás po kebulkách, to by na přežití zcela určitě nebylo. Čelem vzad - vracíme se do Studánky.  V bufetu si pochutnáme na bramboráčcích a pak si jdeme prohlédnout expozici balvanů. V prodejničce kupuji náušnice a pro vnoučka maxipastelku.
Hleďme, ovečky! Nevšimnu si cedule na oplocení, při fotografování jsem neopatrná, za trest dostanu menší elektrickou ránu. Přežila jsem, příště budu pozornější. Ještě zvěčním mourovatou kočičku, netváří se příliš nadšeně. Nedočká se ničeho na zub. Je chytrá, v době snídaně, obědu a večeře se zdržuje poblíž vchodu do hotelu Libuše. Dobře ví, že si soucitné seniorky odtrhnou od úst a podstrčí jí tu šunčičku, tu masíčko. Proto tak pěkně a spokojeně vypadá.
Před večeří stihnu zabalit kufr. Všechno pěkné jednou končí. Tak snad zase někdy příště.

Komentáře

Komentáře může přidávat jen registrovaný uživatel

Přihlásit se / registrovat
1Helena - 24. 10. 2014 11:45
Zasažená proudem
....jsem byla taky. V honbě za dobrým snímkem jsem různě prostrkávala ruku s fotoaparátem oky plotu a šleh šleh...občas jsem dostala elektrický příděl :) naštěstí to nebylo 380W. Zavřené Letní lázně by tvůj obrázek o personálu lázeňských cukráren nezlepšily. Já tam byla s rodinou v sobotu a jak přes kopírák. Fronta a všech asi dvanáct stolů obsazených. Kdo chtěl urvat místo, musel si počkat, až se někdo zvedne a poté si stoleček uklidit. Dvě servírky sice měly pořád plné ruce práce, ale my u pultu objednané a zaplacené kafe dostali asi po půl hodině. Sklenička s vodou byla hodně ledabyle umytá a vůbec nelákala k napití.
2alava - 24. 10. 2014 17:10
...den šestý...
...to jsem vyrazila nejdříve zakoupit lázeňské oplatky a ještě nějaké suvenýry a pak sama na potulku směrem ke sjezdovce a soukr. pensionům. Jelikož byla neděle, dopřála jsem si malý obídek ve srubu. Kulajda neměla chybu a káva taky ne, zákusek mi tam nabízeli, ale nedala jsem si a že jsem tam seděla sama, to mi taky nevadilo, na to jsem zvyklá. V lese jsem následně nazabloudila, ani mě nikdo nepřepad. A ráda čtu, že tedy svojí absence na dýchánkách v cukrárně nemusím zpětně litovat. Jednou stačilo. Ovečky jsem fotila jen zdálky, tak ani nevím, že byl ohradník pod proudem. Takové věci raději nevědět (žejo, velebnosti?) :-)
3Jindřiška - 24. 10. 2014 20:12
Slunce, seno....?
Dobrá asociace, Alenko. Srdečně jsem se zasmála při představě, že hopsám jako "velebnost".
Helenko, Letní lázně budou v sedmém, posledním pokračování. Taky nic moc.
Děvčata, sice jsem po pobytu přibrala dvě kila, ale dnešní kontrola cholesterolu dopadla dobře, čemuž jsem se divila po všech těch zákuscích. Nemám důvod se polepšit.
4alava - 24. 10. 2014 20:24
3: Dobrá hláška...
..."Velebnosti, vy záříte!"
My jsme jednou byly nuceny přelézat mnohé ohradníky, když jsme s ženskýma zabloudily na výletě kolem Zákup. Naštěstí taky nebyly pod proudem, protože jediné ovce jsme tam byly my, zbloudiléé!!
5Jarda - 24. 10. 2014 21:40
4: ... nebyly pod proudem ...
... škoda, mohli jsme s vámi svítit !!! Ha ha ha!!!
6Zoja - 25. 10. 2014 09:37
Den šestý
My se sestrou jsme i v neděli zůstaly věrné turistickým výšlapům a vydaly se po snídaní do Andělské hory. Domluvily jsme se s Marií a Josefem, že dojedou do vsi autobusem a sejdeme se na Anenském vrch u kostelíka. Kostelík je nově zrekonstruovaný, náhodou tam byl pán, který okolo uklízel a pustil nás i dovnitř. To jsme měly velké štěstí, jinak se otvírá jen na Anenskou pouť, případně když se tam koná nějaká svatba.Když dorazila Marie, mohla si kostelík také prohlédnout. Pak jsme se společně vydali ( už i s Josefem, nějak jsem z těch yi zmatená)dolů do Andělské Hory. Do odjezdu autobusu nám zbývala ještě skoro hodina, tak jsme zavítali do místní restaurace. Vypadala moc pěkně ale personál byl také zmatený a měli jsme dojem, že polévku a pití za hodinu nezvládneme a to tam žádní hosté nebyli.
7Marie - 26. 10. 2014 07:54
... a
zapomněla jsi, Zojo, dodat, že v této restauraci neměli Griotku a dokonce ani RUM!

60k.cz | Nezávislý, přátelský a svobodný web | Šedesátka, oáza klidu pro seniory | 2013 - 2024